неделя, 14 април 2019 г.

НИКОГА НЕ СЪМ ГЛАСУВАЛ ЗА ПУТИН.



Автор: Дмитрий Кузнецов
Източник.  https://vk.com/id4859368?w=wal..
Ругаех го. Критикувах го. Бях му сърдит. Не разбирах какво прави в кабинета си в Кремъл. Мислех, че той лукаво и цинично ме мами, за да заграби повече пари за себе си и за „кооператива „Озеро”1.
Не разбрах как е възможно толкова внезапно и неочаквано да се спре войната в Чечня.
Когато оставаше толкова малко преди победата - малко бомбардировки, малко артилерия, няколко хиляди трупа повече - и ето я, победата! А Путин не искаше никакви бомби или трупове. Взе - и приключи войната. И аз го наругах за това ... А сега Рамзан Кадиров освобождава руските журналисти от плен и ме учи как да обичам Русия. И аз го слушам и се уча! С радост се уча. Защото по някакъв начин Кадиров е направил повече от мен за Русия. И разбирам по-добре от мен какво да прави. И днес Чечня е най-спокойният и сигурен регион на моята страна. И Грозни не тъне в руини, както си спомням, а е кавказката Швейцария. Град – чист, красив и спретнат, обичан както от жителите, та и от гостите му. Туризмът се развива ... Каква благословия, че тогава Путин не е слушал хора като мен! А такива като мен имаше много ... Сега всички, разбира се, разбрахме колко е бил прав тогава. Разбрахме го с „дирния си акъл“ (използвам този нашенски израз, за да предам най-точно мисълта на автора – бел. моя) . Но на него такъв подход не му е позволен, той трябва да взема правилни решения за бъдещето. Но тогава не гласувах за него. Бях му сърдит.
Така и не разбрах как е възможно толкова нагло да прехвърля седалищата и юридическите адреси на водещите предприятия на Русия от Москва в Санкт Петербург. Не разбрах и „любезните момчета в цивилни дрехи“ , които влязоха при „търговците“ и без предисловия им предложиха да прехвърлят юридическия си адрес в друг град. И да си плащат данъци там. Бях изключително възмутен от такава подкрепа на „малката Родина”, видях в това загрижеността за най-надеждния му електорат, за проява на „семейственост”. И след това отидох в Питер2 и зяпнах... Там където някога в ямите под трамвайните релси лазеха кучета,  имаше огледална повърхност, а тротоарите бяха стерилно чисти. В района на „Красный треугольник“3 опушените сгради със счупени стъкла и откъснати входни врати бяха с хубави и чисти фасади пастелни цветове. Питер се беше превърнал в най-красивия град в света. И това не го измислих аз, а ми го казваха чужденците, които посещаваха града. А те са добре запознати с градовете по света ... А гостите на многобройните международни форуми, като погледнат великолепието на „Северната Палмира“4, са много по-склонни да подписват многомилиардни договори. За кого това е добре? Разбира се, че за мен, шибан глупак! Но тогава не го разбрах. И все още по-упорито не гласувах за Путин.
Не разбрах и как може да се планира провеждането на Зимните олимпийски игри в Сочи. Там, където тропическото палмово дърво се счита за „плевелно растение“ и расте на всяка купчина пясък, омагьосана от вятъра. Видях в това гигантска далавера с цел раздаване на „баницата” на близките. А днес Сочи, от провинциален и мръсен курорт с лоша канализация и прекъсвания във водоснабдяването, се превърна в една от спортните и политически столици на света. Олимпийските игри в Сочи бяха най-добрите в историята.
Бях възмутен от цинизма на създаването и настъплението на партията „Единна Русия“ в Думата. - Не се ли накрадохте? – мислех си, – Това, което откраднахте не ви ли стига? Когато най-накрая ще се наядете! Няма да ви позволя влезете в Думата, идиоти! И отидох на Блатния площад5, за да викам – „Ние сме тук сме властта!“, „Това е нашият град!”. Минаха години, а наскоро в Посланието до Федералното събрание Путин ни каза какви нови видове оръжия са създадени от нашите учени. И разбрах, че зад това развитие има не само лаборатории, а цели глобални индустрии. Фабрики, изследователски институти, предприятия, университети ... Хиляди и хиляди хора. Индустрия. Колективи. Гигантски и много малки фирми. Което трябваше да се събере в един механизъм, принуден да се подчинява на една обща задача, да работи в унисон и без неуспех. Възможно ли е да се направи това без строго централизирана власт, без добре управлявана система? Не, момчета. Абсолютно невъзможно. Путин построи „системата на вертикалната власт“ не за себе си, а за да можем аз и вие да се хвалим със „суверенитета на Русия“, за да можем да кажем, че „само три държави в света са суверенни - това са САЩ, Китай и Русия“. Хубаво ли ви е да се хвалите? На мен ми е много хубаво! Можеше ли да го има това без „путинската вертикална власт”? Определено не!
Никога не гласувах за Путин, защото вярвах, че обичам Русия, а Путин не я обича. Мислех си, че е загрижен само за властта и плячката от нея. И се грижи за това да е сит екипът му, който го крепи във властта, а не за всички в родината. А сега гледам на всичко, което се случва, и разбирам, че не аз, а той истински обича Родината си. Защото той не мисли за днес и утре. Като мен и вас. А мисли за бъдещето и за след това. В противен случай никога нямаше да имаме нито ракета „Сармат“, нито свръхзвуковия боен комплекс „Кинжал“. Което за един президентски мандат няма как да направиш. И никога не бихме могли да пратим Великобритания и търговската й война с нас на „майната й“! А сега можем ли? Можем! И не благодарение на мен и такива като мен! А благодарение на Него! И ако сега имаме нещо, с което можем да се гордеем и да се надяваме, то това е неговата лична заслуга.
И накрая. Разбирам, че за президента това не е най-важното качество. Но то е важно за човек. Казвате, че „Путин е силен“. А знаеш ли защо е силен? Знаете ли, че аз самият го осъзнах наскоро! Той е силен, защото е добър. Просто никога не сме имали истински добър лидер в живота си, и по тази причина дълго време не можехме да разберем защо Путин е силен. Освен това, когато работиш заобиколен от вълци, които само чакат да се отпуснеш, добротата не е най-важното нещо. Това, уважаеми не разбрахме. Няма нищо. Русия е голяма страна и следователно, като голям кораб, понякога е бавна и тромава. Но това е само докато се ускори. На мен, за да разбера собствения си президент, ми трябваха 18 години. И него трябва да го разберем. За да ускори нашата машина му трябва още време. Ще го подкрепите ли? Аз ще го подкрепя. Плюя на Конституцията, Родината ми е по-важна.
Простете ми, Владимир Владимирович, че преди не гласувах за вас.
1- създаден през ноември 1996 г. от Путин и негови приятели, които решават да си построят вили на брега на езерото „Комсомол“, разположено под Петербург. Подробности за кооператив „Озеро“ можете да прочетете в https://putinism.wordpress.com/2016/04/21/ozero/
2-Петербург
3-произлиза от клеймото (триъгълник) върху изделията на първият в Русия завод за гумени изделия, основана от Фердинанд Краузкопф в Санкт Петербург през 1860 г. „Красный“ се добавя след революцията от 1917 г.
4-така са наричали Санкт Петербург по времето на Екатерина Велика, асоциирайки властта на императрицата с историята на палмирската царица Зенобия Септимия – величествена, решителна, а столицата на империята – с  богатството и архитектурата на древната Палмира.
5-известен московски площад, възникнал върху пресушено блато, от 1962 до 1993 г. преименуван на площад „Репин“, след което е върнато старото име.

Няма коментари:

Публикуване на коментар