вторник, 15 юни 2021 г.

СПОМЕН

 Днес разговарях по телефона с един мой приятел от Пловдив, с когото отдавна не сме се виждали. Припомнихме си старите години. По този повод се разпових в архива си и попаднах една покана от преди близо четвърт век. 

Тогава не успях да отида до Мюнхен и изпратих чрез военния аташе Зеле адреси до д-р Деш и д-р Демер. Поканата ме накара да се замисля над въпроса: „Как се разделяме в медицинската служба на войската?“ И не само там. 

Апропо, генерал Демер (генералът придружаваше нашата военно-медицинска делегация при посещението ми в Санитарната служба на Бундесвера през 1994 г. – Н.К.) посети София (по това време вече бях напусна войската – Н.К.) на прощална обиколка, преди да предаде поста на следващия началник на Санитарната служба на Бундесвера. Попитал за мен и пожелал да се срещнем. Колегите ми от ръководството на т.нар. ВМА успешно ме „скрили. Да са живи и здрави!

„Парламентарният държавен секретар на федералния министър на отбраната Д-р Клаус Розе кани г-н полковник д-р Николай Колев на предаването на командването на Централната санитарна служба на Бундесвера от Инспектора на санитарната служба на Бундесвера генерал-полковник*  д-р Гюнтер Деш на генерал-лейтенант* д-р Карл У. Демер на 11 септември 1997 г. в 14:30 ч. в Академията на Санитарната служба на Бундесвера в Мюнхен.“

*-в превода са посочени обичайните за България наименования на военните звания, тъй като в санитарната служба на Бундесвера те са специфични, и са съответно – Generaloberstabsarzt и Generalstabsarz.

Няма коментари:

Публикуване на коментар