петък, 21 май 2021 г.

АЗ БЯХ В ИЗРАЕЛ И ПАЛЕСТИНА

 

от блога на Зинаида Создателева, 17 май 2021 г.

Била съм и в Израел, и в Палестина. По-точно във Витлеем. И тук и там живях в семейства. Израелците, колкото и хора да се съберат, водят разговори за децата, за родителите. Къде ще отидат на почивка. Какво трябва да ми покажат. Много се гордеят със своята страна, със своите родители, с децата си. Много открити хора. Ако сте се изгубили, или трябва да намерите сграда или улица. А не говорите иврит. Ще намерят преводач, ще го намерят на улицата. Ще ви покажат, ще ви проводят. Много внимават за светините, както за своите собствени, така и за чуждите. Попаднах на празника Курбан Байрам. Когато арабското население слезе от планините със семействата си, за да купи храна, подаръци. Никой не им обръща внимание, няма омраза. Ходят си хората, избират това, от което имат нужда. Израелските продавачи любезно ги подпомагат в избора.

Била съм във Витлеем. И тук определено не ми хареса. Разговори само за война, за това кой плаща повече за една или друга акция, за това как да натрият носа на Израел. Въпреки че Израел им дава вода, ток, газ. Лекува ги в болниците си на същото ниво, както и гражданите си. Не ми хареса факта, че младите хора са озлобени. Говорят само за оръжия, за това кой, къде и какво зло е направил на израелската страна. Попитах хазяите си. Хора, защо не живеете спокойно? Имате толкова много туристи. Направете сувенири за тях, търгувайте ги. Отглеждайте зърно, пасете стадата си, грижете се за деца си. Животът все пак е толкова кратък. Защо го удавяте в омраза.

Израелци живееха в ивицата Газа. Шарон даде Газа на палестинците за да има мир за Израел. Изсели израелските семейства. А сега вие на всеки четири години започвате война с Израел. И знаете ли какво ми отговориха? Няма значение дали Израел е там, или италианците, или французите, или руснаците, ние всички ще ви издавим в морето. Трябва да има арабска държава. Цялото това средиземноморско крайбрежие трябва да бъде мюсюлманско. И те са възпитавани по този начин още от деца

Сега всички вие, кажете ми. Ако държавата ви постоянно е атакувана. Заплашват да ви убият. Убиват бащите и майките, бабите и дядовците ви. Вашите деца. Какво бихте направили? Ще седите и ще гледате как се унищожават родината ви? Затова граждани, осъждащи Израел. Обуйте неговите обувки. Преминете по пътя му. Почувствайте всеки камък и се спънете в него. Разранете дланите си до кръв. И тогава си отваряйте устата. Че Израел не е прав и греши. Не, Израел е прав. Сто пъти е прав защитавайки страната си. Там човекът е за държавата, а държавата е за него.

Няма коментари:

Публикуване на коментар