понеделник, 9 март 2020 г.

ПИСМО ДО КОЛЕГА

Драги, Бисере!
Прочетох защитата ти на генерал-майор Мутафчийски и от човешка гледна точка мога да те разбера. И аз не хапя ръка, която ми е помагала. Да си прочел написана от мен лоша дума за армейски генерал Любен Петров? Няма и да прочетеш. Това се отнася и за други военни, с които съм контактувал в годините. Когато мненията ни не съвпадат (независимо от причините), просто замълчавам.
Пишеш, че генерал-майорът бил принуден да „вие с вълците“ (тук и по-нататък го коментирам като шеф на т.нар. „щаб“, а не като хирург, опазил ме Господ). Тук грешиш, колега! Виенето на Мутафчийски е съвсем ДОБРОВОЛНО. Както виеха професорът „по всичко и нищо“ Милан Петров, генерал-майор Николай Петров (когато му четох лекция във Военна академия, сподели пред цялата група, че  навремето в бургаската военна болница много се страхували от мен и той барабар с всички) и двама началници, които се преселиха в отвъдното, та няма да им споменавам имената. Апропо, и други медицински офицери от ВМА са „вили с вълците“, когато им е било времето. Например при Живков и след това при Младенов – Младен Григоров, а от по новите – Н. Пр. посланика ни в Пакистан о.з. полк. д-р Парашкевов.
Защото „виенето“ с политиците носи ВЛАСТ. 
И други облаги.
Един мой възрастен приятел, Бог да го прости, ми беше казал преди половин век: „Искаш ли да видиш на една маймуна гъза, качи я на високо дърво“.  След покойния генерал-майор Васил Герганов, Светла му памет, съм се нагледал на много задници, начело на ВВМИ, а след това на ВМА. То така и беше създадена академията! Нагледал съм се и как подчинените им по йерархията, „виеха синхронно с тях“…..
Ще ти припомня и една друга мисъл, колега. През 1937 г. в „Трудове върху науката за администрация“ Лутър Гълик и Линъл Ъруик пишат, че „ОДЕЖДИТЕ НА ВЛАСТТА в едно царство НЕ ДАВАТ ВЛАСТ В ДРУГО“. Даже и непрекъснато присъствие в медиите, няма да ТЕ НАПРАВИ ЕКСПЕРТ ПО ВСИЧКО.
Особено със съветници като DJ Камен ПЛОЧЕВ, както е в случая Мутафчийски. Ще си позволя да спестя имената на други „тайни статски съветници“ от академията, щото трудно се освобождавам от хейтъри и тролове в мрежата.
Ще завърша с това, че един началник на ВМА, „виейки“ с всички, които са на власт – от времето на Жан Виденов, през Филип Димитров, Царя и ГЕРБ злоупотреби със стотина милиона деноминирани български лева. Колко си е сложил в джоба не зная….
Бъди жив  и здрав!
И се помъчи за запомниш мисълта на Гълик и Ъруик! Полезна е!
П.П. Някои, които не искат да „вият“ с политиците подават рапорти и си свалят пагоните. След, което си носят гайлето.
Докато пишех писмото се сетих как през 1982 г. генерал-полковник Цоцо Цоцов ме изгони от поредната оперативка на КП на 7 мсд по време на учението „Щит-82“. За пореден ден докладвах броя на заболелите войници от вирусен хепатит А и дизентерия в 12 мсп по военно-отчетни специалност. И се запитах: „Няма ли кой да изгони т.нар. „кризисен щаб“ за коронавируса? Не само от телевизиите!


Няма коментари:

Публикуване на коментар