сряда, 8 април 2020 г.

УПРАВЛЕНИЕ НА СТРЕСА



Преподавателката по психология влязла в аудиторията с вдигната над главата чаша с вода. Студентите очаквали да зададе обичайния въпрос, засягащ теорията за оптимизма и песимизма, сиреч дали чашата е наполовина празна или наполовина пълна. Вместо това, с усмивка на лице, тя запитала: Каква е масата на тази чаша?"
Аудитория зашумяла. Отговорите на студентите варирали от 50 до 150 грама. Преподавателката изчакала да стихне шума и след това изнесла урока си:
„Уважаеми колеги,
Точната маса на чашата няма абсолютно никакво значение. Тя зависи от това колко време ще се наложи да държа чашата над главата си. Ако е 1-2 минути – няма да имам никакъв проблем. Ако е 20-30 минути – ще ме заболи ръката. Ако е цял денръката ми ще се обездвижи и парализира.
Във всеки от трите случая, масата на чашата няма да се промени, но колкото по-дълго време я държа над главата си, толкова по-тежка тя ще става тя за мен.
Така е и с тревогите в живота ни и стреса, който предизвикват.
Ако мислите за тях за кратък период от време – НИЩО НЯМА ДА ВИ СЕ СЛУЧИ.
Ако мислите за тях по-дълго – ЩЕ ЗАПОЧНЕ ДА ВИ БОЛИ ТУК И ТАМ.
Ако мислите за тях непрекъснато – ЩЕ СЕ ПАРАЛИЗИРАТЕ И НЯМА ДА СТЕ СПОСОБНИ ДА НАПРАВИТЕ КАКВОТО И ДА Е ДРУГО.
Колеги, управлявайте стреса, последствие от тревогите – ПОСТАВЕТЕ ЧАШАТА НА МАСАТА!
А вие Facebook-ари – ЗАГАСЕТЕ ТЕЛЕВИЗОРИТЕ!
Послепис: Благодаря на Мирослав ДИМИТРОВ, който ми изпрати оригиналния текст, а аз леко го редактирах..

Няма коментари:

Публикуване на коментар