Според
http://www.advantageaustria.org/international/zentral дуалната система –
комбинираща теорията и практиката – се прилага както в учителските професии,
така и в средните професионални училища. Учебните планове или основните
пунктове на образованието се съобразяват и нагаждат към изискванията на
икономиката, а в предприятията учениците се обучават компетентно по
специалността си или провеждат там стажовете и практиките си.
Според
министърът на образованието и науката Анелия Клисарова (Нова ТV, предаването
„Събуди се”) възможността да се обучат децата да имат професионални умения,
когато завършат и да могат да се реализират веднага на пазара на труда, това е
връзката между обучението и бизнеса или това са първите стъпки към въвеждане на
Дуална система, завърши министър Клисарова (цитат по
http://www.blitz.bg/news/article/222341).
Отново
откриваме топлата вода!
Г-жо
Клисарова,
Какво бяха
българските:
• професионални-технически училища;
• техникуми?
Ако не си
спомняте, ще Ви припомня. В първите се обучавах ученици в професии, които не
изискват средно образование. А и самите обучаващи се не горяха от желание да
получат средно образование.
В техникумите
се получаваше средно образование. Но акцентирането върху професионалната обучение
не позволяваше на випусниците да кандидатстват в определени специалности от
висшето образование - например медицина. Подобни средни професионални училища
има в България и в момента.
Как си
представяте дуалното обучение в езиковите и математически гимназии? Например
като ги обучавате за ватмани чрез ПУЦ. Нещо познато на българските родители от
90-те години на миналия век. В това число и на мен като баща.
Пустата любов
към чуждиците и копиране на чужди образователни модели, само защото са чужди са
затрили не един министър! Пазете се госпожо Клисарова.
Няма коментари:
Публикуване на коментар