Властта постоянно ни дава поводи да говорим за „цифров концлагер.
Иля Гращенков, 09.12.2021
Вместо послепис: Имам обосновани предположения, че в кратуните на нашенските харвардци, чалгари, корнелианци и дъбъли, пардон правителство, когато говорят за дигитализация и електронно управление, се въртят идеи, подобни на разказаните от Гращенков.
И не забравяйте, че „The road to hell is paved with good intentions!“*, без значение дали мисълта принадлежи на английски писател или английски богослов от 17 век..
Дигитализацията ще засегне 80% от пътниците в обществения транспорт. Според новата транспортна стратегия, приета от правителството на Руската федерация, се очаква до 2035 г. делът на пътниците, използващи биометрична идентификация в крайградския, междуградския и международния транспорт, да бъде 80%.
Опитваме се да пишем по-рядко за „цифровия концлагер“ и неговия предшественик под формата на QR кодовете, но някак си се оказва трудно, тъй като властта постоянно ни дава поводи за това.
Приетата по-рано „Транспортна стратегия 2035“ шокира гражданите с факта, че предвижда да ограничи използването на личните автомобили, за да намалят вредите за околната среда. Властите обявиха, че възнамеряват да прехвърлят повече от 60% от собствениците на автомобили в градския транспорт след 15 години, тъй като този вариант е „безалтернативен“. Всъщност кметството на Москва вече работи по тази логика, като за борба с трафика, създаващ непоносими условия за шофьорите в центъра на града, насърчава идеята за пътуване с електрически автобуси и електрически скутери. В различни моменти бяха обсъждани планове за въвеждане на платен вход в Москва, ограничаване на трафика в четни и нечетни дни, както и многократно покачване на цената за паркиране и цените на бензина на дребно. Като част от развитието на обществения транспорт, Москва стана първият град, който въведе технологията за биометрично плащане „Facepay“, която свързва „цифровия профил“ на човек (акаунт в градския портал) с карта „тройка“. А сега става ясно, че правителството обяви, че възнамерява да изпробва тази технология и да я въведе в цяла Русия.
Така се очертава образът на бъдещето, в което по-голямата част от населението, прехвърлено от личния към градския транспорт ще бъде обвързано с използването на собствения му дигитален профил. Всичко би било наред, системата вероятно ще работи много удобно, но има една малка подробност. Както научихме по време на локдауна, властите могат да ви откажат от правото да използвате транспорт по всяко време, както вече направиха с категорията граждани „65+“. Като се има предвид, че се появи още една правителствена иновация – „санитарен щит“, която позволява да се предприемат непланирани превантивни мерки по всяко време в рамките на „наблюдение на човешкото благополучие“, регулирането на движението на хора ще стане много лесно.
Очевидно транспортната стратегия е обвързана с процеса на т.нар. дигиталната трансформация на Русия, предвидена за 2030 г., която се вписва в картината на един ЧУДЕН НОВ СВЯТ, В КОЙТО РЕШЕНИЯТА ВЕЧЕ НЯМА ДА СЕ ВЗЕМАТ ОТ ЧИНОВНИЦИ, А ОТ ОБУЧЕН ОТ ТЯХ ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ.
*- Пътят към ада е постлан с добри намерения
Няма коментари:
Публикуване на коментар