сряда, 23 януари 2019 г.

ИСКАМ ПРОШКА....

Сутринта дочух от една телевизия, че трябва да се откажем от нашенските изрази: „събрали си куцо, кьораво и сакато“ (значение – събрали се всички възможни и невъзможни хора, разбиращи и неразбиращи); „ударих кьоравото“ (значение – извадих късмет, провървя ми); „дошли са Сульо и Пульо“ (значение - този и онзи, ненужните, макар че има и класово определение) и т.н. и т.н. Не били „джендър-неутрални“, и обиждали някои хора!
Очаквам да последва изземване на книгите на всички български автори (най-вече класиците), в които тези изрази и други са употребени, за да бъдат „джендър-коригирани“ и преиздадени, а старите издания – изгорени.
От медиите научавам, че дойчовците от Хановер забранили употребата на „господин“ и „госпожа“ в администрацията, щото не били „джендър неутрални“. Те, дойчовците, май легализираха правото на родителите да определят пола на новороденото като ТРЕТИ?!?
Дами и господа, при „джендърската простотия“ (не само в думите), която ни залива, ви препоръчвам да не се чудите на популярността на един евроазийски диктатор, на възраждането на националсоциализма и другите „изми“ в Европа, на опитите за предефиниране на либерално и консервативно, на оплюването на либертарианството и демокрацията и прочие.
От много „джендъризъм“ май ни очаква Содом и Гомор?!
Посланието ми към любителите на „джендъра“ е на картинката. Постарах се да бъде „джендър-коректно“!


P.S. Не бях противник на Истанбулската конвенция, но съм грешал. Моля да ми простите грешката!

Няма коментари:

Публикуване на коментар