вторник, 23 юни 2015 г.

Една публикация във The Washington Times на журналиста Л. Тод Ууд .....



Опитвайки се "овладее вниманието на Русия" и да повлияе на нейното поведение, "Европа, може би, намери най-накрая болезнената точка" – пише Л. Тод Ууд по повод решението за конфискация на държавната собственост на Русия зад граница. "Акцията бе  съгласувана по време с руския икономически форум в Санкт-Петербург".

"Добре известен е историческия факт, че икономическите проблеми често стават причина  за военни конфликти, - пише автора – Аз не съм юрист и не говоря за правните основания. Уверен съм, че белгийците и французите са действали в рамките на международното право. Аз говоря за здравия смисъл. Русия извика на „килимчето” посланика на Белгия в Москва и му заяви, че от нейна гледна точка, конфискацията на руските активи е враждебен акт. Искам да попитам: каква реакция очакваха белгийците и французите от руснаците? Мислеха си, че реакцията ще бъде продиктувана от правната норма? В Москва всичко е устроено другояче. Не можеха ли да предвидят, че Русия ще конфискува имуществото чуждите компании? Или на дипломатическите представителства?"

"Аз изцяло поддържам червените линии за защита на НАТО и западните ценности, но да се дава повод на Кремъл за по-нататъшна ескалация на напрежението и за обвинения срещу Америка и Запада, ми се струва твърде глупаво ........ Когато войските на НАТО се стоварват на 100 мили от разположения в Калининград... Балтийски флот, когато руските военни самолети кръжат над граждански лайнери и навлизат в зоните за ПВО, а в Украйна обстановката продължава да е сложна, да се провокира Кремъл с такива евтини трикове, не го намирам за твърде умно! Западът трябва да бъде къде, къде по-съобразителен - завършва Л. Тод Ууд."

 „This is how wars start, Needlessly provoking Russia”, The Washington Times, Monday, June 22, 2015
Интересна гледна точка, даже и да си съгласен с всичко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар