четвъртък, 25 януари 2018 г.

ИДЕЯ.....



Гледам телевизиите вчера (25 януари 2018 г.) и в кратуната ми се яви една идея:
Защо не се вземем да се върнем в ПРЕДМОДЕРНИТЕ времена на България, както би казал Харалан Александров?
Майки и тейкьовци да главяват* младите, главеницата свенливо да поглежда главеника и да не смее поглед да отмести от него на хорото, а в първата брачна нощ след сватбата, младоженецът да гърми с пушка след свождането**, да изнасят кървавата долна риза на булката и да пият блага ракия под звуците на гайдата.
 Хем СИНОДАЛНИТЕ старци ще са доволни, хем патрЕотите, хем целокупния български народ!

И както пее Богдана:
„Дано, дано, дано, дано, дано, дано,

……….,

тогава, тогава, предвиждам такъв живот,

че само си викам „Дано”.
Пък аз ще отпивам от благата ракия, по брадата ми ще тече, в устата ми няма да влиза…
*-главяват – диалект. СГОДЯВАТ, производни: главеница – годеница и главеник – годеник.
**-срамна дума, но вие се сещате!
P.S. Есе от ненаписаната ми книга:


Няма коментари:

Публикуване на коментар