четвъртък, 2 юни 2016 г.

Непаметни разсъждения в един ден на историческа памет...



Днес се бях наострил да пиша по различни теми – за НАТО-вския център за анализи, прогнози  и „едюкейшън” по проблемите на кризи и бедствия в София, за стратегическите задачи на Бригада логистика, за готвената магистърска програма „Международна логистика и транспорт”, дето ще се преподава на френски език. Дебатите в Парламента за превъоръжаването на ВМС и ВВС обаче ми отнеха ентусиазма. Но нали съм Овен, няма как да не кажа няколко думи по темите.
1.Когато започнах да се занимавам със съвременната теория на бедствията, авариите и катастрофите (1990 г.) и мястото на БА в управлението на невоенните кризи и ликвидиране на последствията, „Тодор Колев, пардон Центъра на НАТО,  го нямаше даже....”, както се пееше в една песен. Някой сигурно ще ми опонира, че игнорирам някогашната „Гражданска защита”! Не я игнорирам, но на какво е била научена е видно по реакциите на съветската гражданска защита при аварията в АЕЦ „Вл.И. Ленин” в Чернобил. Толкова по тази тема.
2.Да им е честит празника на колегите от Бригада логистика и да са живи и здрави за много години. Ама да се изправиш на трибуната и да заявиш, че бригадата решавала СТРАТЕГИЧЕСКИ ЗАДАЧА ми дойде в повечко. Преди повече от четвърт век, генерал-полковник Семерджиев (за мен - един от най-подготвените във военно-теоретичен план генерал) беше написал, че БНА не е способна самостоятелно да води стратегически операции. И то при оная численост. Покрай бригадата се сетих за един брадат виц: „Учителката попитала децата, знаят ли как вие вълкът. Иванчо се обадил че дядо му знае, а тя му заръчала да го доведе в клас, че да чуят и другите деца. Дошъл дядото, учителката го попитала няколко пъти, но старецът мълчал. Тогава Иванчо се обадил, че учителката не му  задава въпроса правилно. Дядо, - рекъл той, - откога не си е***? А дядото веднага извил глас – Ух у-у-у-у....” Пък аз се сетих да питам логистиците – „За колко бойни дни ще ви стигнат СТРАТЕГИЧЕСКИТЕ ЗАПАСИ, например на ракети?” Не ми отговаряйте, щото информацията е класифицирана...
3.Много пъти съм цитирал един руски генерал, че „прецизните дефиниции във военното дело са като формулите в математиката”. И цял ден си мисля, що е туй чудо „международна логистика”, че и добавения „транспорт”!? Като как да го дефинирам!? И от къде ще ги намерите тези кандидати за магистри, колеги. Че и преподавателите, дето да владеят френския език като матерен! Или и вие искате да се включите в ПРОИЗВОДСТВОТО на никому ненужни магистратури в българското висше образование. Създаващо от НИЩОТО НИЩО. А казано по простичко – инкубатор за бъдещи УПРАВЛЕНСКИ КАЛИНКИ. Като „кентаврите” в БА преди години – над кръста полковник, под кръста генерал. И аз бях по едно време „кентавър”.
Дебатите в Парламента за превъоръжаването на ВВС и ВМС заслужават отделен коментар. Но едва ли мога да напиша нещо по-смислено от Бойко Ноев (за състоянието и проблемите във военната медицина мога да напиша и учебник, ама това е извън днешния „ДЕБАТ”, както неправилно говорят българските депутати)! Разбрах, че на г-н Нено Влайков (вероятно инженер от ВВС) - ПГ на ГЕРБ му се привижда самостоятелно военно училище в Долна Митрополия. По тази логика, а тя не е от вчера, трябва да създадем самостоятелни училища за КИС, инженерни войски, ЯХБЗ и екология, логистика.....
Другото, което разбрах е,  че с първите 7-8 самолета и 2 кораба ще станем толкова БОЕСПОСОБНИ, че Балканите ще треперят от СТРАХ! Но като чух от Парламентарната трибуна , за „генните терзания” на един о.з. генерал и си спомних как преди години, когато още бях офицер, „Мона Лиза ме следеше непрекъснато и навсякъде” и графоманските ми мераци се изпариха!
Да живей българската Камара в Деня на Ботьова!
А ти, бай Ботьов, не ни гледай! Същите сме си овци, водени от интересчии!
И чета да сториш, пак няма да помогнеш!
Светла ти памет, поете!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар