петък, 30 септември 2016 г.

Facebook публикация и..... дискусии.....



На 28.09.2016 г. публикувах във Facebook:
„Да се сравняват президентските избори в САЩ и България е ирелевантно! Да си спомняте за приносите на досегашните ни държавни глави за социално-икономическото развитие на България? Като започнем с т.нар. председател (президент) на Народна република България Петър Младенов. Аз не помня!”
Следва дискусия с г-н Динко Динев (и той пенсиониран полковник, когото не познавам  - бел. моя)  и моя милост, който цитирам дословно:
Динко Динев: Ти не обичаш моите коментари, веднъж ми каза да не коментирам, втори път се произнесе: абе коментирай. Наскоро казах, че с риск да ме нариташ, ще коментирам. Ще рискувам да го направя втори път. Да, ирелевантно е да сравняваме президентските избори в САЩ и България. ирелевантно е защото крайния продукт от тези избори - президента, коренно се различават. Единия е президент на президентска република (САЩ), другия на парламентарна - нашата. Единия има всички лостове за управление на социално-икономическото развитие на държавата, защото едновременно се явява премиер на правителството, а на другия тези механизми не са му даденост. Те са в ръцете на правителството и парламента. И мисля всички ние това добре го знаем. Само че даваме ли си сметка, че все пак нашия президент, като държавен глава "представлява Република България в международните отношения" (чл.92, ал.1 от Конституцията). А това го прави особено важен фактор в изявите, проявите и отраженията на геостратегическата обстановка в света. Че той "лъска" или уронва имиджа на държавата. Затова и не помним президенти допринесли за развитие и напредък на това социално-икономическото развитие. И няма да има, и няма да помним. Тука подозирам тънкия намек за небивалицата според теб да се сравняват генералите Айзенхауер, дьо Гол, Ярузелски, с генерал Радев или президентските обещания и критики в диспута Клинтън-Тръмп и изявленията на същия този нещастен генерал, съсипан преждевременно от критики за неосъществими обещания. Ето вече е ирелевантно. Да се сравняват цели, задачи, политически послания и намерения за бъдещо управление на държави мастодонти и нашата държавица, затънала в нейните си махленски проблеми, е ирелевантно. Всичко това можех да го напиша като мой постинг, но струва ми се малко хора щяха да го коментират. затова си позволих да го напиша като коментар към твоята публикация, с надеждата за ползотворен диспут. Дано не съм бил отегчителен.
Отговор: Динко, не се сърдя за коментара! Явно не искаш да ме разбереш. Радев излъга ли за семейното си положение - веднъж в централата на БСП и втори път пред актива на АВБ. Излъга! Що не каза, че е разведен и има две деца. Каква беше тая спешна сватба с г-жа Десислава и снимките с детето на Свиленски. Човек, който веднъж е излъгал ще го направи и втори път. Колко години генерали от ВВС - пилоти и щабни офицери бяха начело на Генералния щаб на Българската армия? Сметни ги, но май надхвърлят 15-тина години. И при това положение да твърди, че Ненчев е единствения виновник за състоянието на ВВС, който е на власт само от две години, е другата му лъжа. Аз няма да гласувам за Радев ПОСМЪРТНО, както и за Илияна Йотова. А иначе не си ме отегчил. Хубав ден!
Динко Динев: Или съм бълък, или от нищо не вдявам. Доста време се чудих коя е лъжата на генерал Радев, която те вбесява, и чак днес разбрах, че той взел че се развел и се оженил за някаква си там Десислава. При това положение Плевнелиев и Бойко, дето нямат или не се знае де са им съпругите, ми изглеждат направо светци. То стана сякаш сме на семинар по етика. А колко генерали са разрушавали ВВС е една много спорна тема. защото голямото разрушаване беше дело на политиците ни. И аз съм писал организационни заповеди за разформиране и закриване на поделения, структури и обекти, но така ми е било нареждано. В случая съм бил в ролята на клавиатура. Всъщност на бялата лястовица Радев шансовете наистина са спорни. И една от причините е, че тези хубави птички, най-напред ги изяждат техните подобни.
Отговор: Нищо не си разбрал, Динко! Човек, който веднъж си е позволил да затаи нещо, казано по-просто ДА ИЗЛЪЖЕ, ще го направи и втори път. Доколкото си спомням нито Борисов, нито Плевналиев са лъгали за семейното си положение. И лъжата му не е само тази. А относно разрухата във ВВС не се прави на ударен. Хич не е спорна темата. И те моля да не се сравняваш с началниците на ГЩ, те не пишат организационни заповеди...... Мисля, че спора ни стана излишен или по-точно както казват в Хасковско ОМАЛЕН.... Аз пиша за едно, ти ме хвърляш в темата за Радев.
Динко Динев: Тъй де, затова казах, че "или съм бълък, или от нищо не вдявам". Затова и се мъча разбирачите да ме светнат и да чакам те да пооправят. А аз никак не се сравнявам с НГЩ-та. Просто съм бил в кухнята и доста неща съм чул, видял и написал. За разрухата и кои я дирижираха през годините. Спора действително става излишен, когато две страни инатски са се вкопчили в своята правота. Хубав ден!
Тук спирам да отговарям!
Нашият народ има две много хубави поговорки: 
„Ти му викаш куме Иване, то търчи за кура да те хване” и „Де го чукаш,  де се пука”!

Няма коментари:

Публикуване на коментар