Юрий Христензен, 27.09.2021
Преди няколко години разговаряхме с функционерка на една от германските партии, която сега може да влезе в управляващата коалиция. Обяснявах й как е станала намесата в президентските избори в САЩ. Тогава още никой не беше писал за това и подобна намеса й се стори немислима.
На съседната маса двама политически технолози обсъждаха идеята как водещ актьор в един от най-популярните телевизионни сериали може да стане украински президент. Тогава това предизвика усмивка, а сега тези двамата са от първите хора в управляващата парламентарна партия.
**
В Украйна данъците са половината от заплатата. Това означава, че половин година работим за държавния бюджет, а останалата половина – за семейния бюджет. Ние всеки ден мислим как по-ефективно да харчим семейния бюджет. За това как по-ефективно да се харчи държавния бюджет се замисляме веднъж на пет години и то не всички.
Ежедневно се срещаме с реклами за стоки и услуги. Маркетолозите се опитват да ни накарат да похарчим втората половина от заплатите ни. Политическата реклама я виждаме предимно преди избори. Тогава политическите технолози излизат на лов за първата част от нашите приходи. Това го правят целогодишно, седем дни в седмицата, 24 часа дневно.
**
Една четвърт от жителите на планетата вярват, че Слънцето се върти около Земята. Тази една четвърт е основа за реализиране на популистки и патерналистки политически проекти. Работата с нея е лесна и приятна. Тя не може да бъде убедена, че греши, но може да променим схващанията й, като й предложим друго Слънце, което да се върти около нейната планета.
Съвременните информационни технологии позволяват да се проучат предпочитанията на всеки отделен човек и рекламата да се насочи към продукта, за който той мечтае. Това важи както за рекламата на кафеварки, така и за рекламата на кандидатите за президент. Единствената разлика е в навиците на купувача при избора на тези продукти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар