…..
„168 часа“ потърси професионалното мнение на психолози относно онлайн
поведението на първата дама и какво всъщност отразява то.
„Очевидно
е, че изявите на госпожа Радева гравитират основно около проблем със самочувствието.
Безспорно е. че тя има нужда от внимание – коментира експертът Росен Йорданов,
бивш зам.-директор на Института по психология на МВР – При всички положения
това е един човек, който трудно се побира в кожата си.
Дадената й роля, чрез нейния съпруг, очевидно много я възбужда и изкушава да прави неща. които в предишната
й битност на неизвестен човек не са имали чуваемост. Тя раздува
традиционната представа на българина за съпругата до президента, като използва
възможността да се радва на внимание и да го търси повече, отколкото хората
очакват от нея.
Зад всичко
прозира една зле прикрита, зле камуфлирана суета. Прави впечатление лекото фамилиарничене с известни личности, дори които тя признава, че
не познава. Тонът в стил софийска бохема, който се опитва да демонстрира,
отново разкрива помпозност и вътрешен копнеж за изява.“
В постовете на Радева очевиден превес има споделянето на музикални
парчета в най- разнообразни стилове – Rammstein. Iron Maiden.
Rainbow. AC/DC. „Уикеда“. Моцарт, Чайковски. Миро. „Ку-Ку бенд“. Цеца и много други.
„Музикалният тюрлюгювеч
говори само за едно – повърхностност – анализира Йорданов. – С госпожа Радева сме
връстници. И на 50 години аз мога да кажа каква музика харесвам и какви групи,
както и че ги познавам много добре. Когато човек представя себе си чрез песен,
иска да подсили впечатлението за своя вкус. да покаже колко е
културно-просветен – това е едно контролирано
представяне на себе си.
Разделям тук два типа хора - такива, които
слушат просто,
за да се заявят като част от някакъв мейнстрийм. да покажат, че са културно
повлияни отдаден стил. и такива, които истински харесват едно или друго.
Госпожа Радева с нейните музикални презентации оставя
впечатлението, че е от хората, които са повърхностно прилепени за дадена
музикална култура. Ясно е. че тя се идентифицира с нашето поколение, което е по-рокаджийско.
Но ако човек наистина е почитател на Iron Maiden или на Rainbow – може
да се изрази чрез много други техни парчета. Вместо само с хитове от 90-те.
които са въртени навсякъде и всеки е чувал. В случая това е само демонстрация.
Ако някой харесва Iron Maiden и Слави
Трифонов, значи има нещо гнило. Повярвайте ми. Аз съм фен на Iron Maiden, колата ми
е брандирана дори и не познавам друг фен. който да харесва в същото време Слави
Трифонов.“
С времето – от легендарния вече пост
за котарака на Радеви (обвързан с гей парада) през 2017 година до днес – първата дама редуцира
собствените си думи и действа с повече или по-малко закодирани послания.
Не може задълго обаче да се въздържи от публикации.
„Когато става въпрос за
публични личности, в социалните мрежи се очаква да се балансират два крайни на
пръв поглед принципа – обяснява доц. д-р
Маргарита Бакрачева от Департамента по психология към Института за изследване
на населението и човека при БАН. – Допустимото
от гледна точка на изпълняваната
социална роля (премереност. сдържаност), което не кореспондира изцяло със същността на социалните мрежи – залагането на личната
позиция, по-емоционалния тон и споделяне на
съдържание. Сухото информативно или изразяващо единствено позиция
изявление не е в стереотипа на комуникацията в социалните мрежи. Личните
страници автоматично биха изгубили смисъла си и биха наподобили личен сайт.“ (със съкращения)
*–Заглавието е мое.
Няма коментари:
Публикуване на коментар