петък, 2 ноември 2018 г.

Да звъниш е безсмислено

Те крият кой стои зад тях, разпространяват полуистини, правят се на либерали: в самия център на Берлин са разположени офисите на онлайн-канали, финансирани от Русия – новият вид пропаганда, пише Süddeutsche Zeitung.
In the Now, канал в социалната мрежа Facebook, има повече от 3,7 млн абоната – повече отколкото Süddeutsche Zeitung или Bild. In the Now принадлежи на компанията Maffick GmbH, офисът на която е разположен в изисканият офис-комплекс „Пет минути от Бундестага“. На табелката за звънеца редом с Maffick са имената на Интернет платформите Ruptly и Redfish. „Разбира се, никой в офиса няма намерение да ви покани на разговор“ – пише авторът на публикацията Торстен Шмиц.
„Те всячески се стремят да запазят в тайна, че зад тях стои руската държава“, продължава Шмиц. Наскоро новинарският портал T-online.de съобщи за руски медиен офис в центъра на Берлин.
Но това не е всичко.
„Генералният директор на Maffick GmbH е ръководител на цифровия канал In the Now Аника Науей, която до преди няколко години работеше за телевизионната компания RT. В интервю за T-online.de главният директор по производството на Maffick Джефри Рей Спаркс, признава, че неговата компания в значителна част се финансира от държавната видеоагенция  Ruptly, която принадлежи на RT.
„Онлайн-СМИ, зад които стои Русия, привличат внимание и постигат висока посещаемост с помощта на емоционални и не винаги верни клипове, които качват в социалните мрежи“, пише Шмиц. През лятото например In the Now помести клип, който след това RT тиражира в целия свят. Действието се развива в САЩ. Девойка излива избелващ препарат върху дюкяните на мъже, които стоят в метрото с широко разтворени крака. Внушава се, че това е акция на американски феминистки срещу мъжките привички в обществения транспорт. Видеото е гледано от 8 млн души, макар че в последствие се оказва, че е фейк.
Redfish публикува през септември видеозапис, внушаващ полицейско насилие над чернокож. „Зад кадър остава фактът, че заподозрения за кражба на велосипед напада полицаите и оказва съпротива при задържането му“ пише Шмиц.
Ако Sputnik и RT в програмите си на немски език разпространяват теории на заговора и понякога подстрекават към десни настроения, то онлайн каналите се правят на леви и космополити и предаванията им са на английски език.
„Redfish и другите Интернет-платформи, по собствените им признания, работят различно от „системните СМИ“. Те заклеймяват несправедливостта в Холивуд, показват лагери за бездомни м Лос Анджелис, съобщават за десни екстремисти и расисти във Великобритания или Гърция, правят репортажи за замърсяването на световния океан с пластмасови отпадъци и за антисемитски акции. Критиките им подминават само живота в Русия. Целта на новите онлайн СМИ, като Redfish и In the Now, според  Инго Мантойфел – шеф на руската редакция на Deutsche Welle е, чрез дезинформация да настроят една обществена група срещу друга. От юридическа гледна точка те са неуязвими. „Това аз наричам „сива пропаганда –  казва Мантойфел, която се възползва от правото на свобода на мисълта и словото, както и от неограничените възможности за разпространяване на информация в цифровото пространство.“
P.S. Напоследък наблюдавам, че и агент АЛБЕРТ, известен и като КОРИТАРОВ, се занимава със „сива пропаганда“ в предаването „Свободна зона“ в ТV Европа, възползвайки се  от правото на свобода на мисълта и словото и под одобрителния поглед на един бивш водопроводчик.

Няма коментари:

Публикуване на коментар