петък, 7 ноември 2014 г.

158 ДУМИ ЗА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ, 158 ДУМИ ЗА ......НИЩО!



Декларацията на Партийна коалиция „ПРАГ”*  съдържа 158 думи за ...... нищо.

Щели да подобряват качеството и достъпа до ...?! До КОЕ не става ясно! Вероятно на баба Мара от Кулско до „Света Екатерина”, ако направи инфаркт! Не е ясно и КАК? Ама най-големите здравни мениджъри на България са там – Стоян Тонев и Лъчезар Иванов. Ще го измислят!!

Имали намерение за приоритетно кадрово инвестиране? И тук не е ясно КАК, ама това са подробности! Най-вероятно ще се подобри подбора на кръстовищата!

Щели да оптимизират медицинската помощ и да разработят нов модел на болнична помощ с „предвидимост на финансовия ресурс” за болнично лечение? Сигурно ще е с делегираните бюджети. Пък за което парите не стигат – плащайте си пациенти!

Не зная как електронното здравно досие ще подобрява "качеството и достъпа до медицинска помощ"? Или какво означава „електронно здравеопазване”? Ама щом има електронно правителство, що да няма и електронна здравна помощ? Важното е да се намали корупционния натиск, щото не е известно компютрите да вземат подкупи. Пък и съм стар за тез напредничави неща.

С инвестиции се канят да преструктурират нещо, наричано „спешна помощ”! Вероятно, за да изградят стаи за почивка по бензиностанциите. Дето Стоян Тонев щеше да разполага дежурните линейки на София!

Не познавам такова животно, наречено „национална здравна карта със задължителен характер?” Сигурно щото съм завършил медицина при комунизма!

Канят се хептем да одържавят НЗОК! Нищо лошо! Примерът на ментор Костов трябва да се следва! Иначе как Москов ще има инструмент да провежда „политика за осигуряване на достъпно и качествено здравеопазване”. И щели да я задължават да закупува лекарства "през прозрачна и конкурентна процедура”. Белким сега не е длъжна, не през, а чрез, но това са детайли!

Не ми стана ясна връзката между ефективното „лекарствено лечение и качеството на живот”. Доколкото съм учил последното се мери с други работи. Може би са искали да ми кажат, че хронично болни като мен трябва да си пият редовно хапчетата, за да са живи! Все пак жив е по-добро качество от умрял!?

Тук спирам!

Защото думите ми станаха повече от тези в декларацията..

Разбира се, за да разкрия несъстоятелността на новите тезиси на Централните комитети на Партийна коалиция „ПРАГ” ще ми трябват много повече.

Но за това  - друг път. Като му дойде времето!

* - абревиатура от Патриотичен фронт+Реформаторски блок+Абв+Герб. Заимствах я от г-н Маргарит Мицев, за което му изказвам специални благодарности.

Няма коментари:

Публикуване на коментар